Catalogul documentează instalaÈ›ia performativă în sit real Izolare într-o serie de stări liminale ce a avut premiera în 2021 la /SAC @ Malmaison.
″Izolare într-o serie de stări liminale propune un demers performativ, vizual È™i arhitectural, care conectează fragmente din istoria complexă a Malmaison cu situaÈ›ia corpului din prezent. Aflat într-o criză de redefinire a raportului său cu societatea, moÈ™tenirea istorică È™i pronosticurile incerte despre viitor, corpul performativ propus de artiÈ™ti este ritualic È™i tranzitoriu, într-o oscilaÈ›ie instabilă între ceea ce a fost È™i ceea ce ar putea să fie.
Pornind de la imagini, interviuri, cronici, mărturii ale corpurilor care au trecut prin Malmaison, instalaÈ›ia performativă explorează fenomenul reconstrucÈ›iei corporale, al reasamblării într-o nouă identitate. Câteodată afectivă, câteodată cinică È™i ironică, de multe ori pragmatică È™i directă, instalaÈ›ia este un potenÈ›ial organism (dis)funcÈ›ional. Lucrarea colectivă sustrage materialul kinestezic al experienÈ›ei corpului în izolare È™i îl recalibrează într-un spaÈ›iu care-È™i pierde intenÈ›ionat caracterul ceremonial, devenind o resursă accesibilă. Memoria spaÈ›iului, transpusă în score-uri pulsatile, se reînnoieÈ™te constant prin asumarea unor identități străine, care se contopesc cu schimbul de informaÈ›ie dintre performeri È™i public.″
- Simona Deaconescu​
Echipa: Simona Deaconescu (coregrafă), Ramon Sadîc (artist plastic), Justin Baroncea (arhitect), Maria Ghement (arhitectă), Vlaicu Golcea (compozitor), Mihai Burcea (istoric), Bogdan Iancu (antropolog), Ioana Marchidan (performeră), Andrei Bouariu (performer), Georgeta Corca (performeră), Simona Dabija (performeră), Maria Luiza Dimulescu (performeră), Mihai Burcea (istoric), Alex Radu (co-autor concept curatorial È™i producător), Alexandru Andrei (asistență tehnică instalaÈ›ie sonoră), Cristina Ginara (grafică), Andrei Mărgulescu (fotograf), New Folder Studio.​
​
Extrase texte: interviuri despre Malmaison, cercetare de Bogdan Iancu (antropolog), Egon Balas, Mircea Damian, Augustin Vișa, Corneliu Coposu, Paul Goma, Revista Realitatea ilustrată, 1933.
​
Un proiect coordonat de Laura Trocan (producătoare) și documentat de Cătălin Rugină (director de imagine), Dan Vezentan (fotograf), Daniel Mihail Atudorei (video editor).
“Regulile închisorii erau următoarele. Aveai voie să te întinzi în pat È™i să dormi intre orele 10 seara È™i cinci dimineaÈ›a. Începutul È™i sfârÈ™itul perioadei de repaus erau semnalate prin bătăi puternice în uÈ™a fiecărei celule, administrate de un temnicer. După două, trei minute de la semnalul de trezire, temnicerul se asigura prin vizor că toată lumea s-a sculat, iar cei care încă nu se sculaseră aveau parte de tot soiul de neplăceri. Era strict interzis să vorbeÈ™ti tare, să cânÈ›i È™i să joci jocuri, sau să încerci în orice alt mod să comunici cu o altă celulă, că să nu mai vorbim de lumea din afară.
​
Erai supravegheat continuu, zi È™i noapte. Lungul coridor pe care erau înÈ™iruite celulele era acoperit cu mochetă, iar temnicerul de serviciu purta papuci că să nu poată fi auzit când se apropia de celulă pentru a trage cu ochiul pe vizor.”
​
- Egon Balas, VoinÈ›a de libertate, Editura FundaÈ›iei Culturale Române, BucureÈ™ti, 2001
Editura: Vellant
Limba: Română, Engleză
Data publicării: 2022
Nr. pagini: 176
Dimensiuni: l:17 cm, H:17 cm
ISBN: 9786069801864
Puteți găsi publicația aici.​